הפולקסווגן החשמלי הראשון בישראל

הפולקסווגן החשמלי הראשון בישראל

ה-ID.4 הוא הקרוסאוובר החשמלי הראשון של פולקסווגן והרכב החשמלי הראשון של החברה שיגיע לארץ. אם ה-ID.3 הייתה מעיין ניסוי כלים לשוק האירופאי בלבד, הרי שה-ID4 מתחילה רשמית את רכבי הפולקסווגן החשמליים ובעתיד הלא רחוק הקונצרן הגרמני עתיד לספק דגם חשמלי לכל דגם קיים של החברה.

ה-ID.4 משוייכת ל-SUV הקומפקטי וכמו יתר הדגמים החשמליים של הקונצרן שעוד יגיעו, מבוססת על פלטפורמת MRB המודולארית, פלטפורמה ראשונה בעולם שנבנתה עבור דגמים חשמליים טהורים של החברה בהשקעת עתק. היא גם היחידה שהגיע לשיא עולמי של רכב חשמלי במסע רציף של 56 אלף קילומטרים ב-48 ממדינות ארה"ב.

באירופה ה-ID.4 משווקת בחמש רמות גימור שונות בהם 148, 170 כוחות סוס עם מצברי 52 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 346 ק"מ או 204 כוחות סוס ומומנט של 31.5 קג"מ דרך הנעה אחורית עם מצבר 77 קוט"ש המאפשר לרכב טווח המזכיר מנוע בנזין – 522 ק"מ. לכל הרמות אפשרות טעינה מהירה של 80% מהסוללה בתוך חצי שעה בלבד באמצעות מטען 125 קילוואט (או טעינה מלאה בעמדה ביתית ב-11 קילוואט בשמונה שעות).

ה-ID4 עוד לא משווקת בארץ, אך צפויה להגיע לכאן במהלך 2022 בגרסת First Edition בלבד. באירופה דגם זה נמכר ב-50 אלף אירו כך שמחירה צפוי לנוע סביב ה-300 אלף שקלים. בהחלט לא מחיר זול, אך יש לזכור כי מדובר בקרוסאוובר ובגרסה המהודרת שלו.

היו דיבורים על כך שהדגם המדובר יעשה עליה כבר במאי 2021 אך בגרמניה אוהבים לעשות דברים לאט ויסודי. משבר הקורונה יצר מחסור בשוק הרכב, בעיקר רכבים חדשים וחדשניים ואנו, שוק קטן, נהנים מהשאריות. בינתיים דגמים מתחרים כגון אודי Q4 e-tron, יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק כבר משווקים כאן.

מרווח נוסעים גדול יותר, תא מטען קטן

מבחינת גודל, ה-ID.4 גדולה משמעותית מפולקסווגן טיגואן, כשהיא מגיעה לאורך של 4.58 מטר, תוספת של 10 סנטימטר. היא גם ארוכה מעט יותר מהסקודה אניאק IV החשמלית. כפועל יוצא מכך מרחב הישיבה טוב ורחב אך תא המטען מציע 545 ליטרים בלבד (70 ליטר פחות מהטיגואן), משום מארז הסוללות שנמצא מתחת למושבים האחוריים. דבר זה משתפר לכדי 1,575 ליטרים אם תשטחו את השורה השניה של המושבים.

בין היתר משום כך, מרכז הכובד של ה-ID4 נמוך ומאפשר לה להציג נסיעה ספורטיבית יותר, גם הודות למנוע החשמלי הממוקם על הציר האחורי. הספק המנוע החשמלי עומד על 150 קילוואט המתורגמים ל-204 כוחות סוס. זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומהירות מירבית 160 קמ"ש המוגבלת אלקטרונית.

העיצוב עתידני ומינימליסטי, כמה שפחות מתגים וכפתורים. אלו שבכל זאת נמצאים, מצויים כולם על מסכי מגע, אף על ההגה עצמו. עם זאת, יש לזכור, כי בפולקסווגן כמו בפולקסווגן, אוהבים עיצוב סולידי. העיצוב הנקי והפשוט ממשיך גם לחוץ הרכב ומצליח לייצר מקדם גרר מרשים הועמד על 0.28 ומסייע בחיסכון באנרגיה.

כחלק מהעיצוב החדשני גם ה- ID.4מוותרת על ידית ההילוכים הסטנדרטית ובמקומה מופיע בורר הילוכים מימין ללוח המחוונים הדיגיטלי. היעדרה של תעלת העברת כוח במרכז המכונית מוסיפה מרחב ושטח אחסון.

הגריל נעדר מקדמת הרכב אך ה- ID.4 מצוידת בתאורת לד מלאה, בדומה לאחותה הקטנה ה-ID.3.

בכל הקשור לטכנולוגיה החשמלית של פולקסווגן מציגה את המילה האחרונה. לוח מחוונים דיגיטאלי קטן בגודל 5.3 אינץ', לידו מרחף מסך מגע מולטימדיה בגודל 10 או 12 אינץ (תלוי בגרסה) מהדשבורד וממשיך לכפתורי מגע על ההגה עצמו. מערכת פקודת שמע "Hello ID" משלימה אפשרויות ניגון במערכת השמע, תפעול הסלולר או שינוי טמפרטורה בבקרת האקלים. תצוגה עילית המקרינה על גבי שמשת הנהג את הוראות הניווט, שמע ומערכות נוספות בטכנולוגיה מציאות רבודה.

בתחום הנוחות ה-ID.4 תציעה כיוונון חשמלי של מושבים עם זיכרונות, חיישני גשם ותאורה, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, הגה מחומם ואף מושבים עם מערכת עיסוי. בכל זאת צריך להצדיק את העלות המציבה אותה בקצה הסיגמנט החשמלי.

גרסת הקצה

למי שרוצה לשלב בין קרוסאוובר לחוויית נהיגה וחש ש-204 כוחות סוס הם מעט מידי, ישנה גם גרסה ספורטיבית המכונה GTX עם שני מנועים חשמליים אחורי וקדמי, 300 כוחות סוס, 46.9 קג"מ וזינוק מרשים ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד ומהירות מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. כאמור, מרכב כובד נמוך יחסית מאפשר לה לתת ביצועים חביבים אך עם עדר הסוסים בא המחיר – טווח הנסיעה מתקצר מעט ומגיע ל-480 ק"מ. גרסה זו תציע שלוש אפשרויות של מתלים – רגילים, מוקשחים ומונמכים וגרסה עם בולמים אדפטיביים המתאימים את קשיחותם על פי סריקת הכביש באופן אוטומטי וממוחשב. היא דומה מאוד לגרסאות הרגילות של הרכב, כשהשינוי העיקרי הוא בעיצוב הפגוש הקדמי, חישוקים בגדול 20 או 21 אינץ', לוח מחוונים 12 אינץ' ומושבים ספורטיביים. תא הנוסעים כולל תאורת אווירה עם 30 גוונים לבחירה. כמה חבל שהיא לא מתוכננת להגיע ארצה בעתיד הקרוב.

למרות כל זאת, כשבוחנים את ביצועיה היא דומה לגרסת השתי מנועים של קאיה EV6 (235 כוח סוס בלבד) וצנועה יותר מהתחרות הספורטיביות של קאיה EV6 או יונדאי איוניק 5.

חוזרים למקורות

ה-ID.4 מבוססת על דגמי הקונספט שנראו לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית של שאנגחאי ב-2017. הגרסה השימושית שאושרה לייצור המוני הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב של פרנקפורט כמחליף העתידי לדגם פולקסווגן טיגואן.

בכירי החברה מבטיחים שעד סוף העשור הנוכחי הקבוצה תייצר כ-20 מיליון רכבים חשמליים בשנה, מכל הסוגים וכי החברה עתידה להוביל את ייצור כלי הרכב החשמליים בעולם. בארה"ב המשלוחים כבר נמכרים במהרה וכך גם באירופה. זו מטרה מעט שאפתנית, אך אם לשפוט לפי היקף היצור והמכירות של ה-ID.3+4, בהלת הקרוסאוורים שחובקת עולם וכוונות החברה לייצור דגם חשמלי לכל דגם דלק קיים, זוהי בהחלט מטרה אפשרית.

סיכום

ה-ID.4 מבוססת על הסקודה אניאק ופיתוח של אחיו הקטן ה- ID.3. זוהי המכונית שאמורה להוביל את המהפכה החשמלית של החברה והושקעה בה חשיבה רבה לצד מחיר אטרקטיבי (בגרסות גימור הנמוכות) הדומה לחשמליות אחרות בסיגמנט. עם זאת, כאשר בוחנים את ההיצע העתידי בארץ הכולל לפי שעה זו את רמת הגימור First Edition המהודרת בלבד, יתרון זה הופך לחיסרון לפחות בארץ הקודש.

לשלילה נציין תא מטען קטן מעט מהמתחרות ועיצוב שמרני, פשוט ומעט משעמם, עם כי הדבר תלוי בטעמכם האישי. טווח הנסיעה שלה עומד איפשהו בין היונדאי איוניק 5 לטסלה. לחיובי נציין מרחב נוסעים רחב, נוחות נסיעה ואבזור מהמפנקים שתוכלו למצוא בשוק הרכב החשמלי (תלוי גרסה).

רמת אבזור בטיחותי: 7 כוללת 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית לסטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בעת חירום, בקרת שטיו אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רכב דו גלגלי, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חגירת חגורות, שליטה אוטומטית באור הגבוה, זיהוי תמרורי מהירות, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור והתרעת עייפות של הנהג.

אורך: 4.58 מטר

רוחב: 1.85 מטר

גובה: 1.63 מטר

בסיס גלגלים: 2.76

אנחנו כאן בשבילכם

כתבו לנו הודעה ואנחנו מבטיחים לחזור מיד עם כל הפרטים החשובים