איך להעלות שווי שוק של בית או דירה בעשרות אלפי שקלים לפני מכירה

קבוצת 360 ליוותה מעל 600 אנשים בשנים האחרונות למכירה מוצלחת, מהירה ורווחית של הבית שלהם. הנה 7 פעולות שעוזרות למקסם את הרווח במכירה, וללא צורך בהשקעה כספית.

הערכת שווי נכס

1 – תבין בדיוק מי קונה ממך את הדירה

בוא נתחיל מהדבר הכי חשוב. כדי להעלות את שווי הנכס שלך, את הביקוש ואת האטרקטיביות שלו…אתה חייב לדעת טוב מאוד מי הקונה הפוטנציאלי שלך, ומה חשוב לו שיהיה בדירה.

את הדברים החשובים אפשר לחלק ל – 2 קטגוריות – דברים הכרחיים שחייבים להיות בדירה, ודברים אקסטרה שנחמד מאוד אם יהיו.

אם הקונה שלך קונה רוכש את  הדירה עבור השקעה – כדאי שתדע מי השוכרים באזור ומה חשוב להם. בצורה הזו תוכל להכין לו דירה מוכנה שתניב עבורו את התשואה הכי גבוהה, מה שכמובן יגדיל את הערך של הדירה בעיניו ויגרום לו להציע מחיר רכישה גבוה יותר.

2 – הום סטיילינג

מה זה "הום סטיילינג"? בגדול, שם לועזי ומגניב לפעולות פשוטות שהופכות את הנכס שלך למזמין יותר או "סקסי" ומושך יותר. זה כולל הוספה של פריטים שהופכים את הבית לנעים למראה ומשדרים אווירה, למשל: כריות בסלון, נברשת חדשה מעל הבר במטבח, תמונה מעל הספה המרכזית בסלון, תמונות ממוסגרות, פריטי ריהוט מיוחדים כמו שידת וינטג', צבע חדש ועוד. מדובר בהשקעה קטנה יחסית שתעזור לייצר רושם ראשוני מעולה ותוביל ברוב המקרים לסגירת עסקה במחיר גבוה.

גם כאן, אתה תפיק את הערך הגבוה ביותר אם תתאים את עיצוב הדירה לטעם של קהל היעד. מכאן הכל מתחיל, זוכר? מה שלך נראה יפה לא חשוב. מה שחשוב הוא מה קהל היעד שלך אוהב. אז אם האוכ' המקומית צעירה, תעצב צעיר ומודרני. אם מדובר באוכ' מבוגרת יותר כדאי לך ללכת על כיוון של עיצוב יותר קלאסי.

3 – ריהוט

הטיפ הזה רלוונטי במיוחד באזורים בהם יש דרישה לדירות מרוהטות. דירות מרוהטות יהיו פופולריות יותר באזורים של אוכ' צעירה. למשל: סטודנטים, רווקים ורווקות, צעירים וזוגות צעירים בתחילת דרכם. אנשים כאלו עוד לא הספיקו לצבור רכוש וציוד רב במהלך חייהם. זאת הסיבה שהם מחפשים, מעדיפים ומוכנים לשלם מחיר גבוה יותר עבור דירה שמגיעה עם ריהוט מלא. קומפלט.

אם תדע את זה מראש ותאבזר את הנכס שלך בכל מה שצריך? אתה תהנה מתור ארוך של  רוכשים פוטנציאלים שמוכנים לשלם לך את המחיר הגבוה ביותר בשוק.

שים לב: סוג הריהוט המתאים ביותר נקבע לפי הרצונות והצרכים של קהל היעד. אני מקווה שעד עכשיו אתה כבר משנן את זה בעל פה. כי נקודת המבט הזו תעזור לך להרוויח הרבה יותר כסף.

 

4 – שיפור דרכי גישה


או! עכשיו אנחנו מגיעים למספר דרכים שאתה יכול לבצע עם אפס השקעה כספית…ועדיין להגדיל משמעותית את שווי הנכס ואת גובה שכה"ד.

תראה, שוכרים וקונים פוטנציאליים בוחנים את הנכס שלך כבר משלב שיחת הטלפון הראשונה. שם הכל מתחיל. למעשה, עד שהם מגיעים אל הנכס עצמו הם מספיקים להתרשם מהשכונה, שבילי הגישה לבניין, הלובי, המעלית וחדר המדרגות. כל הדברים האלו נרשמים בפנקס הרשמי והמנטלי שלהם, וקובעים את מצב הרוח והיחס שלהם כלפי הדירה שלך.

אז כדאי מאוד שנדאג שהרושם שלהם יהיה הכי טוב שאפשר, נכון? כדי לעשות רושם טוב, תדאג מראש שכל צעד וצעד שהקונה הפוטנציאלי עובר מהרגע שהוא יוצא מהרכב ועד הרגע שהוא נכנס בדלת יהיה מצוחצח וכמה שיותר מרשים. זו סביבה שאפשר להנדס בצורה מעולה בהשקעה של 15 דקות וליהנות מקונה שמגיע לדירה שלך עם הרגשה טובה והמון התלהבות.


5 – החלפת שוכרים


הסעיף הזה רלוונטי במיוחד עם הקונה שלך מתכנן לרכוש את הדירה עבור השקעה.

אם זה באמת המצב, שווי הדירה נקבע לפי אחוז התשואה השוטפת שהיא מייצרת. ככל שהתשואה השוטפת גבוהה יותר, ככה השווי יהיה גבוה יותר. לפעמים, פעולה דיי פשוטה של החלפת שוכר והעלאת שכ"ד בכמה מאות שקלים, יכולה להעלות משמעותית את הסכום הכספי שתקבל במכירה. לפעמים, הפעולה הזו יכולה להיות מאוד פשוטה ונוחה, במיוחד אם השוכר שלך נמצא לקראת סיום חוזה.

6 – החתמת הבניין על הסכם נון-שופ

הנה עוד דרך מקורית וסופר אפקטיבית להעלות את שווי הנכס שלך בלי לגעת או להשקיע אפילו שקל אחד בדירה. הסכם נון-שופ הוא בעצם הסכם המאגד ומצהיר על הסכמת בעלי הדירות בבניין להשתתף בפרויקט פינוי בינוי. להסכם כזה אין שום משמעות מבחינה חוקית או משפטית, הוא לא מחייב מול יזם או קבלן, ונועד להעלות את שווי הנכס "למראית עין" בלבד.

הסכם כזה עוזר לך במיוחד במקרה של מכירת הנכס. תחשוב על זה, אם הקונה שלך שומע שכל הדיירים בבניין כבר הביעו הסכמה של יציאה לכיוון "פינוי בינוי", הוא יהיה מוכן לשלם הרבה יותר עבור הדירה. מהסיבה שהמחיר החדש של הדירה כבר מגלם בתוכו את השווי של הדירה אחרי השלמת הפרויקט.

 

7 – שיווק נכון 

אחרי שהכנת את המוצר (הדירה), עכשיו הגיע הזמן לשווק כמו שצריך. רוב בעלי הדירות חוטאים וטועים בפרסום יבש וגנרי בלוחות האינטרנטיים.

בשנים האחרונות, העולם השתנה. היום, פרסום הרבה יותר יעיל יהיה בקבוצות פייסבוק רלוונטיות. תחשוב על זה, קהל היעד הרלוונטי מבלה הרבה יותר זמן בפייסבוק מאשר בלוחות אינטרנטים. זה אומר שהסיכוי שלו לפגוש את המודעה שלך שם הרבה יותר גבוה. בנוסף, פרסום בפייסבוק מאפשר לך ליזום את המגע, כלומר את המפגש. אתה לא צריך לשבת ולחכות שקהל היעד יקח יוזמה ויכנס באופן פעיל לחיפוש בלוחות האינטרנטים.

המסקנה: פרסום בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק נותן לך הרבה יותר נקודות מגע עם קהל היעד הרלוונטי שלך.

איך רושמים מודעה שמייצרת מבול של פניות?

אחרי שהבנת איפה כדאי לך לפרסם, כדאי שתדע מה בדיוק צריך לכתוב.

חשוב לפרסם מסר ברור וקולע – כותרת שנותנת מענה מדויק לצרכים של קהל היעד ומיפרט ענייני של מה שאתה מציעים, לדוגמה:

 

*דירת 4 חדרים
*מתאימה ל – 3 שותפים
* 5 דקות מהאוניברסיטה
* 1 דקה מתחבורה ציבורית
* משופצת מא' ועד ת'
* מזגן מרכזי
* מרפסת עורפית
* ריהוט מלא

בנוסף, חשוב לצרף כמה תמונות מייצגות ואיכותיות. תזכור שפחות זה יותר. עדיף לפרסם 2-3 תמונות טובות שמציגות את יתרונות הנכס מאשר 10 תמונות לא ברורות, או כאלו שלא מחמיאות לו בכלל.

 

לסיכום,

אם אתה מתכנן למכור את הדירה שלך בקרוב, יש כמה פעולות פשוטות, מהירות ולא יקרות שאתה יכול לעשות כדי למשוך יותר קונים ולקבל מחיר גבוה יותר.

כל אחת מהדרכים שקראת כאן במדריך יכולה לעזור לך, אתה זה שתקבע איך וכמה מהן תרצה ליישם.

בסופו של דבר, קונה פוטנציאלי בוחן מספר רב של דירות עד שהוא מוצא את האחת וסוגר עסקה. אם אתה רוצה שהדירה שלך תבלוט מעל כל השאר, יש כמה פעולות יזומות שאתה יכול לעשות כדי לגרום לזה לקרות.

במדריך הנ"ל ריכזנו עבורך את הדרכים האפקטיביות ביותר שאספנו ביותר מ – 10 שנות נסיון ומעל 600 דירות שנמכרו.

 

הזמנה אישית

לסוכני הנדל"ן בקבוצת 360 יש מצגת מפורטת בת שעה, עם מספר פעולות נוספות למכירה מהירה במחיר מקסימלי שאנחנו מעדיפים לא לפרסם לקהל הרחב. אם אתם מעוניינים לראות את המצגת ולקבל כלים מקצועיים נוספים, בבקשה מלאו פרטים בטופס כאן למטה ונחזור אליכם לתיאום שיחת ייעוץ מקצועית ללא עלות וללא התחייבות.