כל מה שרצית לדעת על UTM ולא העזת לשאול

אחת השאלות הנפוצות שאנשים שמתחילים להיכנס לעולם הדיגיטל שואלים היא: "מה זה ה-UTM הזה שאתם כל הזמן מדברים עליו ולמה הוא משמש?" - אז אם גם אתם עוד לא לגמרי בטוחים מה המשמעות של UTM ואתם לא רוצים להישאר מאחור - המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם!

UTM

כמעט לכל עסק יש היום אתר או דף נחיתה אליו הוא שואף להניע את הגולשים ברשת כדי להמיר אותם לידי לקוחות משלמים.

בכדי לנתח את מה שקורה באתר, את הפעולות שהגולשים מבצעים בו, את הקהל עצמו שמגיע לאתר וכמובן את הדרך בה הוא הגיע אליו – יש צורך בפתיחת חשבון במערכת "גוגל אנליטיקס" והטמעת קוד המעקב של המערכת באתר.

אבל התהליך לא נגמר בפתיחת חשבון גוגל אנליטיקס.
בכדי שנוכל לזהות את מקורות התנועה אל האתר שלנו.

אנחנו חייבים להשתמש בפרמטרים מסוימים, הלא הם UTM.

UTM או בשמם המלא – Urchin tracking module (אל תנסו לתרגם – זה לא עובד…)

הם בראש ובראשונה פרמטרים, משתנים אשר מסייעים לנו לזהות מהיכן הגיעה התנועה אל האתר שלנו.

 

מה אני יכול לעשות עם המידע הזה?

לנתח את הנתונים הקיימים ולהסיק מסקנות שיווקיות.

בעזרתן נבצע פעולות לשיפור השיווק והקידום של העסק:

 

שאלות שנשאל את עצמנו בניתוח הנתונים:

  • מאיפה מגיעה הכי הרבה תנועה לאתר
  • מאיזה מקור תנועה יש הכי הרבה המרות
  • מהו אחוז ההמרה של כל מקור 
  • מהן המקורות הכי רווחיים לעסק
  • מאיזה מקור תנועה קיבלנו המרות איכותיות כמו לידים / רכישות 

 

מסקנות והחלטות שניתן לקבל באמצעות ניתוח מבוסס UTM:

באיזה פלטפורמה להתמקד יותר במאמצי השיווק – האם לעלות קמפיינים בפייסבוק או דווקא בגוגל

לאן להפנות יותר מאמצי שיווק ותקציב – האם את רוב התקציב נשקיע בלינקדאין או דווקא באינסטגרם

איפה לשנות ואיפה צריך לשפר.

 

כיצד רושמים אותם ואיפה?

אז במקרה ותהיתם איך הUTM נוצר והאם חסידה היא זו שמביאה אותו אל העולם, אנחנו מצטערים להרוס לכם.
את הUTM אנו צריכים להוסיף ע"י הקלדה ידנית בסוף של כתובת ה-  URL המפנה אל האתר שלנו.
מיד לאחר הכתובת של האתר, נוסיף סימן שאלה ולאחריו את שרשור הפרמטרים שנרצה למדוד, כאשר בין כל פרמטר לפרמטר יפריד התו  &.

כמו בדוגמא הנ"ל:

https://walla.co.il/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc
&utm_campaign=insight

במידה ויש אתר מסוים שמפנה אל האתר שלנו, נבקש ממנו להוסיף UTM.

במידה ומנהל קמפיינים מייצר מודעה שמפנה אל האתר שלנו, נוודא שהוא מוסיף UTM לכתובת הURL.

וכן הלאה…

 

איזה סוגי פרמטרים יש?

מקור = SOURCE

מדיום = MEDIUM

קמפיין = CAMPAIGN

ויש עוד פרמטרים נוספים שלעיתים משתמשים בהם כמו CONTENT, TERM וכדומה..

 

במקור נרצה לשים את הפלטפורמה בה מופיע הלינק, למשל פייסבוק / גוגל / יוטיוב / לינקדאין / רב מסר וכדומה..

במאדיום נציין אם התנועה היא אורגנית או ממומנת – organic / cpc / social

בקמפיין נציין את שם הקמפיין

 

יש אתרים או אפליקציות שיכולים לסייע לי?

כן, יש תבניות מוכנות וקיצורי דרך (תוספים) בהם נוכל להיעזר (לינקים)

https://ga-dev-tools.web.app/campaign-url-builder/

Google Analytics UTM builder by Assaf Trafikant

איפה אנחנו רואים אותם?

באופן כללי הם יופיעו בדו"ח מקורות תנועה בגוגל אנליטיקס.

בדו"ח מקורות תנועה באנליטיקס נוכל לראות את זה ככה:

בנוסף, נרצה שהם יופיעו גם בCRM של הלקוח ולכן נייצר אוטומציה שתאפשר להציג לצד כל ליד את מקור התנועה שלו.

כך נוכל לראות מה הסטטוס של ליד שהגיע מכל מקור, האם יש מקור שמניעה תנועה איכותית יותר.

לדוגמה ברב מסר זה יראה ככה:


(שימו לב לוודא שיש שדות מותאמים אישית בטופס שיוכלו לקבל את הפרמטרים שאנחנו שולחים אליהם)

אז אם עד היום הפניתם לאתר שלכם גולשים מבלי להוסיף UTM לכתובת בלינק – אתם יוצאים מפה עם הרבה חומר למחשבה ועם משימה שאפשר , צריך ואפילו חובה ליישם כבר מעכשיו 🙂

רוצים להתעדכן בכל מה שחדש בתחום השיווק הדיגיטלי?

הרשמו כאן: