-
פרסונליזציה:
עם צמיחה משמעותית בכמות המפרסמים, ומספר פלטפורמות בהן אנחנו משתמשים באופן יום-יומי שרק הולך ועולה – מותגים יצטרכו להתמקד בהצגת קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית כדי לבלוט וכדי לייצר חווית לקוח חיובית כלפי המותג. - שיווק בוידאו:
עם התפתחות טיקטוק כפלטפורמה מבוססת וידאו, והתפתחות עולם הרילסים בפייסבוק ובאינסטגרם – תוכן וידאו צפוי להמשיך להיות כלי שיווקי רב עוצמה, במיוחד כאשר פלטפורמות המדיה החברתית ממשיכות לתעדף אותו באלגוריתמים שלהן. למותגים שישתמשו בווידאו בצורה יעילה במאמצי השיווק שלהם יהיה יתרון משמעותי על פני מותגים שאינם משתמשים בתוכן מבוסס וידאו. - אופטימיזציה של חיפוש קולי: (ידעתם שיש דבר כזה?)
עם הפופולריות הגוברת של עוזרות קוליות כמו Alexa ו-Google Assistant של אמזון, אופטימיזציה לחיפוש קולי יהפוך חשוב יותר לעסקים. זה יכלול שימוש במילות מפתח עם זנב ארוך ובשפה טבעית בתוכן האתר וב-meta tags. בישראל התחום הזה עדיין בחיתולים ורוב העסקים והחברות עדיין לא משתמשים באפשרות הזאת (ולכן זה בדיוק הזמן להיכנס לשם!) - שיווק משפיענים:
עבודה עם משפיענים ומיקרו משפיענים לקידום מוצרים ושירותים צפויה להישאר אסטרטגיית שיווק פופולרית, מכיוון שהיא מאפשרת למותגים להגיע לקהל גדול ומעורב באמצעות מקורות "אותנטיים" מהימנים ולא באמצעות תוכן פרסומי מובהק. - שיווק רב-ערוצי (Omnychannel):
כאשר לקוחות משתמשים במספר מכשירים וערוצים כדי ליצור אינטראקציה עם מותגים, יהיה חשוב לעסקים להיות בעלי נוכחות חלקה ומשולבת בכל הערוצים ובאופן פרסונלי. זה עשוי לכלול שימוש בכלים כמו מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) לניהול אינטראקציות עם לקוחות ועבודה רב ערוצית בכדי לתת לקהל תחושה שאנחנו נמצאים בכל מקום, וקל לתקשר איתנו. - בינה מלאכותית ולמידת מכונה:
בוטים וצ'אטים מבוססים בינה מלאכותית כמו DALL-E2, midjourney ו-chatGPT הולכים וצוברים תאוצה ומשווקים מגלים שניתן להשתמש בטכנולוגיות אלה כדי לבצע אוטומציה ואופטימיזציה של משימות שיווק שונות, החל מניתוח נתוני לקוחות כדי לספק המלצות מותאמות אישית או זיהוי דפוסים בהתנהגות מבקרים באתר, ועד יצירת חומרים שיווקים כמו תמונות, מאמרים מודעות ומסרים לפי דרישה.
התחום הזה הולך וצובר תאוצה וקשה לחזות מראש עד איפה יגיעו היכולות שלו אפילו בטווח הקרוב, מה שבטוח הוא שכדאי להישאר מעודכנים - תוכן אינטראקטיבי:
זה אף פעם לא יהפוך למשעמם. תוכן אינטראקטיבי כגון חידונים, סקרים ומשחקים יכול לעזור למשוך לקוחות ולשמר אותם, ועשוי להיות יעיל ביצירת לידים יותר מאשר תוכן סטטי, וככל שהזמן עובר הקלות של יצירת תוכן אינטראקטיבי והיכולות שהפלטפורמות מציעות הולכות ומשתכללות.
מעבר לחווית הגולש, זה כלי שדרכו ניתן לייצר מאגרי דאטה גדולים מכיוון שזה תוכן מזמין ולא מחייב. ברגע שגולש יכנס לאתר, נוכל לבנות קהלים מבוססים דאטה ולהגיש להם מודעות בפרסום חוזר בכלל ערוצי המדיה. - חווית לקוח:
חווית הלקוח הכוללת בנכסים הדיגיטליים שלנו, לרבות נוחות הניווט וההתמצאות ומהירות הטעינה, יהפכו חשובים יותר גם עבור לקוחות וגם עבור מערכות הפרסום המתעדפות אתרים בעלי חוויית משתמש טובה על פני אלו שלא. - שיווק באמצעות תוכן:
אספקת תוכן בעל ערך, אינפורמטיבי ומשעשע לקהלי היעד מסייע בבניית רגשות חיוביים כלפי המותג, ומשפר את הזכירות שלו. מעבר לכך מסייע למפרסמים לצבוע קהלים אשר הביעו עניין בתוכן, ולהוביל אותם שלב נוסף בדרך להמרתם ללקוח. - תוכן שנוצר על ידי משתמשים:
עידוד לקוחות ליצור ולשתף תוכן על מותג (כגון ביקורות, תמונות או סרטונים) יכול לעזור בבניית אמון ואמינות, והוא עשוי גם להיות יעיל יותר בהנעת המרות מאשר מסרים שיווקיים מסורתיים. החל מסרטונים שמספרים על החוויה, דרך המלצות ספציפיות ועד הפיכת הלקוחות שלכם לשגרירים פעילים שיוצרים בעצמם פעילות ותנועה.
שימו לב!
כל נקודה פה הובאה בראשי פרקים, ואפשר להרחיב עליה הרבה מעבר למה שכתבנו. ההמלצה שלנו היא לקחת את הנקודות שמעניינות אתכם, ללמוד עליהם לעומק (חלק מהדברים אפשר למצוא אצלנו בבלוג)
וליישם אצלכם. בהצלחה!