מעצבים ואדריכלים? הכירו את 7 כלי הקסם שיסגרו לכם את הלקוח הראשון בקלות!

מהם הכלים הכי חשובים וקלים ליישום שיעזרו לכם לסגור את הלקוח הראשון, ויודעים מה? גם את הלקוח ה100! הכנתי לכם רשימת קסמים לסגירת לקוחות - לקרוא, ליישם ולסגור!

1. מיילים

זה הכי פשוט, וגם את זה אנחנו לא עושים. ארגנו לכם מייל "ברוכים הבאים" ובהודעה חגיגית ספרו לכל החברים והמכרים שלכם שיש לכם סטודיו לעיצוב!
מחקרים מראים כי במעגל של 100 האנשים הקרובים אלינו, יהיו בממוצע לפחות 12-15 איש שזקוקים ליכולות העיצוב שלנו.
כך עשיתי לפני 13 שנה – שלחתי 1000 מיילים לכל מי שהכרתי, כך השגתי את 20 הפרויקטים הראשונים שלי בשנה הראשונה שלי כשיצאתי לעצמאות.
כתבתי בפשטות ובדייקנות, "יצאתי לעצמאות ואשמח לשיתוף המייל לחברים קרובים" – אט אט התחלתי לקבל טלפונים והמלצות חמות מחברים קרובים שאפילו לא ידעו שאני אדריכלית. ממליצה להשתמש בכלי החינמי והפשוט הזה, עובד כמו קסם!

2. טלפון

איך לא חשבנו על זה? כן, לא אמרתי שזה קל, אבל זה הכי פשוט ובחינם.
לייצר רשימה של החברים הקרובים שלנו, קולגות למקצוע, ואז…כן כן. להרים את הטלפון, עד שנגמרת הסוללה, ולהציע את שירותי המקצוע שלנו לאנשים הכי קרובים אלינו.
בשונה ממייל שיש שמפספסים אותו או שיש לו אפשרות להגיע לספאם במקום לתיבת הדואר הנכנס, טלפון מייצר מנוע ראשוני של קרבה אינטימית מאד, ישירה ומיידית.

3. כתיבת SWOT

הדרך הראשונה להבין מה החוזקות שלי כאדם וכסטודיו, זה לכתוב את מערכת החוזקות החולשות האיומים והזדמנויות שלי ביחס לשוק.
על מנת להניע את מעגל הלקוחות שלנו, אנחנו חייבים להבין ראשית במה אנחנו הכי טובים, אפילו מצוינים, ולכתוב את היכולות הללו.
ברגע שתדעו מה החוזקות שלכם, תצליחו למצוא את הבידול! וכשתדעו מה החולשות שלכם, תדעו מה אתם צריכים לחזק ולשפר.
תכינו את הרשימה הזו, תגלו על עצמכם דברים קסומים ואז תגלו שזה בדיוק מה שהלקוחות שלכם מחפשים.

4. בידול עסקי

למדתם מה החוזקות שלכם, ועכשיו זה הזמן לפרוץ החוצה עם בידול עסקי מובהק, עיקר ולב העניין בסטודיו שלכם. זה לא חייב להיות הסגנון העיצובי שלכם או היכולות, אלא מגוון ומכלול של אלמנטים הבאים יחדיו כמעטפת שלמה שלנו כמעצבים. זו יכולה להיות יכולת ההקשבה שלכם, יכולה להיות יכולת התכנון שלכם, שימוש במוטיבים תכנוניים או אלמנטים עיצוביים ואפילו יכולת ההובלה המקצועית שלכם.
המלצה חמה, בעיקר כנותני שירותים, כמעצבים – הלקוח לא רק מתחבר עימנו כי אנחנו רק מוכשרים, אלא גם בזכות התכונות האישיות שלנו. זה מספר אלמנטים הבאים יחדיו במכלול שלם, שהופך אתכם להיות ייחודיים ומיוחדים בעיצוב שאתם מביאים לעולם.

 

5. הכלי שסוגר כל עסקה – הצעת מחיר שאי אפשר לסרב לה!

קחו את הכלים מתוך סעיפים 1-4 ואחדו אותם לידי הצעת המחיר שמסבירה בצורה ברורה את היכולות העיצוביות שלכם.
הצעת מחיר להיות טקסט הכולל רק מחיר, ושם אנחנו לא רוצים להיות.
הכניסו להצעת המחיר: פרויקטים, הדמיות, סקיצות, ערכי ליבה של הסטודיו, מהלכי עבודה, את עיקרי הפרויקט, איך תהליכי הליווי העיצובי והמחשבתי ייעשו – ממש ליצור מפה שלמה ומלאה של מסלול הליווי.
תדאגו להיות יצירתיים וכמה שיותר ויזואליים בתוך הצעת המחיר כדי לבטא את היכולות שלכם אל מול לקוחות חדשים, כדי להוביל אותם לידי סגירה וודאית עוד במעמד הפגישה, תאמינו לי ולעוד מאות מעצבים שלמדו את השיטה שלי, זה עובד כמו קסם!

6. הכלי שיצור סמכות – מנעד מוצרים

לרוב, יש לנו שירות אחד והוא שירות מאד גדול אשר מלווה את הלקוח 3-12 חודשים בתהליך ליווי תכנוני ועיצובי. אם אנחנו מציעים ללקוח שירות אחד, אנחנו שמים את עצמנו בסיכון שהלקוח לא יתקדם עימנו מאיזה שהיא סיבה או מפאת חוסר התאמה מושלמת עבור הצרכים, הרצונות והתשוקות שלו. אנחנו לא יכולים לדעת בע״פ את רצונותיו במעמד הפגישה, לכן, אנחנו צריכים שיהיה לנו מגוון שירותים בארסנל שנוכל להציע לו לפי צרכיו ויכולתו של הלקוח.
הצעה כזו תעניק ביטחון ויכולת בחירה ללקוח וכך גם אם הלקוח רוצה לקחת מוצר קטן ולנסות אותנו, משם הדרך להגדיל אותו לרכוש את אמונו גדלה. לדוגמא הדמייה+תכנון+תכניות עבודה+כתב כמויות+ימי ליווי בחירת חומרים+לוח השראה ותכנון ראשוני, יהיה המוצר הכי גדול ומשם אפשר להתחיל לפרק את ההצעה למוצרים בינוניים וקטנים.
תנסו והכניסו את הכלי הזה להצעת המחיר שלכם, תראו איך הקסם מתגלה לעיניכם בזמן אמת.

7. נוכחות חובה – רשתות חברתיות 365

גם לי בתחילת הדרך לפני יותר מ- 13 שנה, היה מאוד קשה להחליט להעלות תוכן ברשתות החברתיות, ולפעמים היה קשה למצוא נושאים ורעיונות על מה לכתוב ולשתף – עם הזמן הבנתי שהדרך הכי טובה לבצע זאת היא באמצעות תכנון. כמו פרוגרמה תכנונית לבניית בית, כך גם תכנון השיווק של הסטודיו שלכם. התהליך מתחיל מגאנט עבודה, בניית מתודת עבודה יומית ושבועית, עם מגוון הנושאים שאתם אוהבים לדבר עליהם והצמדתם לבין היתר גם לחגים ואירועים בתחום העיצוב.
בדרך הזו תוכלו לייצר אוטוריטה בתחום ומעמד של מעצב שתמיד נמצא בקדמת הבמה. זה יסייע לכם להשיג לקוחות מדויקיים שירצו רק אתכם, בזכות הערך הרב אשר אתם מעניקים.

בא לכם לקבל כלים נוספים?

יש לי עוד 38 כלים ושיטות שאני מיישמת בסטודיו, אותן אני משתפת ביומיים של כנס וירטואלי בוא אלמד "איך לסגור את הלקוח ה1 ואת הלקוח ה100", כנס חובה לכל מעצב.ת ואדריכל.ית – אז למה אתם מחכים? ההרשמה בעיצומה!
מזמינה אתכם לקרוא עוד על הכנס וליהנות ממחיר מוזל לזמן מוגבל בלחיצה כאן

עקבו אחריי לעוד תוכן עסקי ייחודי למעצבים ואדריכלים>>

אני כאן בשבילכם.ן

כתבו לי הודעה ואני מבטיחה לחזור בהקדם.