האם עסק יכול לשרוד בלי נוכחות דיגיטלית ב-2022?

לפי נתונים שהתפרסמו לאחרונה, כ-83% מהצרכנים מחפשים מידע באינטרנט לפני רכישת מוצר או הזמנת שירות. חלק מהצרכנים מחפשים מידע בגוגל, וחלקם מחפשים מידע ברשתות חברתיות המוכרות כמו פייסבוק ואינסטגרם. אז איך מתמודדים בעלי עסקים שלא מבינים ברשתות החברתיות ואין להם נוכחות משמעותית ברשת?

שיווק דיגיטלי

כיום, לפני שאנחנו רוכשים מוצר או מזמינים שירות, רובנו מחפשים מידע עליו ברשת. זה לא משנה אם זה בגוגל, באינסטגרם, בפייסבוק או באתרים – העולם מזמן כבר עבר לדיגיטל.

כל מותג שקיים במציאות הפיזית, חייב להתקיים גם במציאות הווירטואלית.

כמו שאומרים – אם אתה לא שם, אתה לא קיים

אז מה עושים בעלי עסקים שרוצים לייצר לעצמם נוכחות דיגיטלית אבל לא מבינים ברשתות החברתיות, באתרים או שיש להם אלרגיה קשה לטכנולוגיה? (טכנופובים – זה בשבילכם🙂)

כדי ללמוד את הנושא לעומק, נפגשנו לשיחה צפופה עם עינת גור- עטר, מנהלת מחלקת תוכן במשרד הפרסום Insight Marketing המטפלת כיום בניהול הנוכחות הדיגיטלית של מאות לקוחות עסקיים ומותגים בארץ ובחו"ל.

אז מה זה בעצם "ניהול סושיאל" ולמי זה מתאים?

"ניהול סושיאל הוא תהליך בניית הנוכחות של העסק ברשתות החברתיות השונות, כדוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיקטוק, פינטרסט ועוד.

הנוכחות מתכתבת עם ערכי העסק ומוצגת בצורה שתורמת לו, נותנת ערך מוסף ללקוחות, וכמובן – מניעה לפעולה לרכישה או השארת פרטים"

היא ממשיכה "חשוב להבין שהסושיאל הוא חלון הראווה של העסק. בדיוק כמו בקניון – הוא צריך להיות מזמין, מגניב, נעים לעין, מסודר ונוח וכמובן – שירותי.

אם עמוד הפייסבוק של העסק נראה מוזנח, או שהמענה לפניות לוקה בחסר, זה משליך ישירות על תפיסת העסק באופן שלילי על ידי הלקוח הפוטנציאלי".

אם כך, למה שבעלי העסקים לא ינהלו את העמודים לבד? למה יש צורך בחברה ייעודית?

עינת עונה: "רוב בעלי העסקים שמגיעים אלינו מעידים שהם מתעסקים במהלך היום בעיקר בענייני העסק עצמו, וגם אם הם מנסים תוך כדי להפנות תשומת לב לשיווק וניהול הנכסים הדיגיטליים, זה לא "הפורטה" שלהם.

אחד מהכאבים של בעלי עסקים שמנהלים לעצמם את הרשתות החברתיות הוא המאמץ הנדרש לכתיבת תוכן ותחושת התסכול כאשר כמעט ואין חשיפות, לייקים, תגובות וכד'.

ניהול נכון של העמודים לוקח זמן ודורש עקביות והבנה בטרנדים, לכן בעלי עסקים רבים מעדיפים להעביר את המושכות לבעל מקצוע שזה תפקידו.

הערך המוסף של חברה מקצועית היא היכולת למצות את הפוטנציאל שקיים בערוצי הסושיאל.

משרדי פרסום בונים אסטרטגיה שלמה הכוללת:
הבנת המוצר, הקהל, הגדרת מטרות ובניית תכנית פעולה אסטרטגית" היא ממשיכה בהתלהבות "לפצח את הקריאייטיב – לחשוב על מסרים עבור הקהל, כולל שפה שיווקית וגרפית לשביעות רצונו של הלקוח, זה כל הקסם.

מאחורי כל מודעה או פוסט שאנחנו מייצרים ישנה מטרה אסטרטגית ברורה וחשיבה רבה.

בנוסף חשוב לזכור, שיש לנו כלים שאין לבעלי עסקים, כמו למשל סטודיו הכולל גרפיקאים וכותבי תוכן שיכולים לייצר גם סרטונים ומודעות מקצועיות ובולטות שתורמות משמעותית לחשיפת התכנים ולהצלחה העסקית."

הנה מספר דוגמאות להמחשה:

   

   

    

למה אני צריך וידאו? לא מספיקות תמונות?

"זה מאד תלוי לקוח" היא עונה " לפעמים תמונה מספיקה, אבל למסרים קצת יותר מורכבים עדיף וידאו שניתן להעביר דרכו מסרים יותר מורכבים בצורה יותר נגישה ולאחרונה הרשתות חושפות באופן יותר משמעותי תכנים של וידאו או מונפשים וכדאי לשלב גם וגם."

איך אני יודע אם אני צריך בכלל דף עסקי או מישהו שיעזור לי?

"אם אתה שואל אותי" עונה עינת "כל עסק ולו הקטן ביותר, צריך נוכחות דיגיטלית

כולנו מבינים שהקהל היום נמצא ברשתות.
כל עסק יכול להרוויח מזה – אנחנו עובדים עם מסעדות, בתי אופנה, מכללות, חנויות מוצרי חשמל, רופאים, בתי מרקחת, מדריכות יוגה ועוד וכולם מבינים את חשיבות ערוצי הסושיאל להצלחתם העסקית."

לסיכום, תני לנו טיפ או שניים שיתאימו לכולם?

עינת מהרהרת: "קח שניים חינם, במבצע." היא אומרת: "טיפ ראשון – להבין את הצורך של הקהל, לדבר את הכאבים שלו, את הצרכים שלו, הבעיות שלו והפתרונות עבורו, לכתוב תוכן שיהיה ערכי עבור הלקוח. טיפ שני – לפנות למי שמכיר את תחום הפרסום והשיווק, הם כבר יעשו עבורך את העבודה בצורה שתוכל לראות תוצאות בשטח ולהיות שקט."


רוצים שעינת והצוות שלה יסייעו לכם בבניית נוכחות דיגיטלית לעסק?

השאירו פרטים כאן למידע נוסף: